Sunday, October 28, 2012

malaysia cergas, yeay


Malam ahad yang indah sambil mengetahui hakikat isnin yang menanti memang memeritkan. Lagi-lagi kalau rutin hari isnin hari tumbuh tanduk syaitan.

Jadi malam ahad yang diserikan dengan perut lapar minta diisi. Aku goncang tin biskut 

Kosong.

Aku dapat dengar bunyi serdak biskut hancur. Enak bunyinya sehinggakan aku ingin sekali menari-nari dan meraikan bunyi perut lapar.

Jadi bagi menghentikan bunyi perut, aku mengambil keputusan membeli roti oat. jadi bait-bait lagu ‘Malaysia cergas yeay...’ mula berdendang enak dalam kepala.

Isi kandungan kertas pembalut oat tulis, roti tersebut mengandungi biji bunga matahari. ‘Ohh dengarlah matahariku, bisikan hatiku...’ hentikan....dan dan tanpa bahan pengawet mahupun pewarna artifisial dan aku mempercayainya buta tuli. Sebuta hati yang gelap agamanya.

Ohh tidak, minta dijauhkan.

Jadi (sekali lagi perkataan jadi), aku makan roti oat tanpa pewarna artificial dan mengambil keputusan menyapu pewangi downy yang mengandungi pewarna artificial berwarna biru supaya roti tersebut lebih ceria seperti biasa.

Malaysia cergas, yeay.

No comments: